ככה עושים את זה: הצצה אל מאחורי הקלעים של הקמת אולם תצוגה
היכן: אולם תצוגה ברחוב לח"י בני ברק
עבור: חברת נאנו מטבחים
מטראז': כ-270 מ"ר
תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ
צילום: עודד סמדר
הוא לא כמו כולם: נכון, אולם התצוגה החדש של נאנו מטבחים מרשים וויזואלית ומעוצב בקפידה אך הוא טומן בחובו הרבה יותר מכך- במשך שנה עמלו גורמים רבים כדי להפוך את החברה המשפחתית (עסקה עד כה בייצור אישי של נגרות אומן) לחברה בקנה מידה ארצי שמתמחה באמנות המכירה. מעצב הפנים ניצן הורוביץ שאמון על תכנון החלל, ולקח חלק בבניית המותג, משתף בתהליך
אחרי שנים מוצלחות במיוחד החליטו בני זוג, בעליה של חברה נגריה פרטית המתמחה בייצור נגרות אומן בטכנולוגיות מתקדמות, לעלות מדרגה ולהפוך את ה-workshop התוסס לאימפריה של ממש המתמחה לצד הייצור גם במכירה. לדברי מעצב הפנים ניצן הורוביץ שהיה שותף למהלך, תהליך דומה עברו מרבית החברות הגדולות בתחום: "במשך שנה צוות מומחים- שכלל מומחי מיתוג ופרסום, יועצת מקצועית עם ניסיון רב בתחום המטבחים ואותי- נרתמנו למשימה, כל הדרך עד ההקמה. התהליך היה מורכב, דרש הערכות ומחשבה אבל במבחן המציאות הוא צלח לחלוטין- יחד דייקנו את ה- DNA של החברה וזה כשלעצמו תהליך מרתק בעיני, לכן לקחתי חלק ברבים מהרבדים. למרות המשוכות והקשיים שנגלו בדרך בני הזוג לא ויתרו והתשוקה שלהם לתחום ניכרת מאוד בתוצר הסופי.
למצוא את האיזונים
"לאורך התהליך עלו הרבה שאלות כמו מה הם רוצים להיות, איך יתמודד מערך הייצור עם הגידול בהיקף ההזמנות וכיצד הם רוצים להראות, לכן למרות שהאולם מאוד גדול יש בו תצוגה של 4 מטבחים בלבד בכדי לתת במה ליוקרה, לרמות הגימור, לחומרים ולטכנולוגיות המיוחדות- תצוגה של אינסוף אפשרויות מבלי להעמיס ברבדים. תמהיל התצוגה הוא תוצר של סטטיסטיקות מקדימות שערכנו שהתבססו על רכישות שבוצעו בנגריה ועל תצוגות של מותגים בינלאומיים. באופן הזה גם יצרנו את האיזונים מבחינת הגדלים והפרטים והחלטנו עם אילו מותגי פרזול וחשמל נכון יהיה לעבוד כדי להדק ולדייק את הקונספט".
החברה מתמחה בייצור נגרות אומן לכל חללי הבית ובאולם התצוגה הוחלט להתמקד בחלל המטבח. התצוגה כוללת שני מטבחים קטנים ושניים גדולים במיוחד בהם שולבו מגוון חומרים: "במטבחים הגדולים ביקשנו להמחיש תצוגת תכלית של יכולות הביצוע, של חומרים שונים (כמו פורצלן, פורניר, צבע, זכוכית וכד') ואת הפיתוחים של המותגים הגדולים בתחום, כמו baraza האיטלקי למשל. התוצאה הסופית משלבת בין תפיסות עיצוב וסגנונות, טכניקות ביצוע ופתרונות פרזול באיזונים הנכונים תוך שמירה על אסתטיקה מוקפדת".
נחשקות לצד כדאיות
"בתוך כך, שמנו דגש על שני אספקטים- השיווקי והמסחרי: זה השיווק מתבסס על נחשקות, מה אני רוצה לשדר ועד כמה יהיה נחשק בעיני הלקוח הסופי. הפן המסחרי עוסק בעד כמה משתלם לבעל העסק למכור את המוצר הסופי. התוצאות סייעו לנו להגדיר בצורה האופטימלית את החללים והאלמנטים שמוצגים בהם כך שכבר במפגש הראשוני של הלקוח עם העיצובים יהיה את אותו אלמנט שיתפוס לו את העין. הצלחנו למצוא את התפר בין היצירתי למכירתי ודוגמה לכך הוא המטבח הלבן שיושב בחזית אולם התצוגה. מניסיוני בתכנון אולמות תצוגה ומעבודה של שנים עם לקוחות פרטיים, עיקר המסה, בסביבות ה- 90%, יעדיפו מטבח בצבעוניות מונוכרומטית, ושילובים של נירוסטה ועץ. הלא כמה באמת בוחרים מטבח סגול או אדום, מדובר באחוזים בודדים".
עיצוב נטול מניירות וגימיקים
העיצוב תעשייתי ועכשווי, נטול מניירות וגימיקים: "החלל מהווה פלטפורמה ונותן במה למוצרים, התמקדנו בדינמיקה ובארגונומיה והכל נבנה בהתייחס לחוויית הלקוח. בסופו של דבר הרציונל הוא לייצר מרחב חווייתי וקל לתפעול, שנותן מענה לכל אחד משלבי המכירה. במובנים רבים החלל הזה מצליח לייצר חוויה אחרת; הוא כולל מטבח פעיל, עם עמדת שף פעילה, מקררים ומקררי יין וככזה הוא מייצר חווית אירוח מלאה".
עם זאת החלל טמן בחובו גם אתגר לא קטן, אתגר הגובה: "הגובה כאן זהה לגובה דירה סטנדרטית ומאוד לא מאפיין אולמות תצוגה שלרוב הם גבוהים. כדי לתת תחושה כמה שיותר אוורירית ופתוחה השארנו את התקרה חשופה וצבענו אותה בלבן. האלמנטים הגבוהים אינם במרכז אלא בהיקף החלל וכך תחושת הגובה נשמרת. האלמנטים הנמוכים ממוקמים ברחבי החלל והתמהיל הזה מייצר רצף וויזואלי נכון יותר: ממדי האורך והמרחב מתעצמים והעין לא נודדת לתקרה. הרצפה חופתה מיקרוטופינג- בטון מהודק נטול סגמנטים, ורצועת חלונות (שפונים מזרחה ומערבה) עשויים אלומיניום מרצפה עד תקרה והם נטולי חלוקות, ככאלה גם הם תורמים לתחושת הגובה. בד בבד, הגובה הלא רב מעניק פרופורציה נכונה יותר לחלל שהופך לנגיש יותר וכך הרוכשים יכולים לדמיין בצורה מוחשית יותר כיצד האלמנטים יראו אצלם בבית. במבחינה שיווקית הוא מייצר מרחב שמאוד קל להתחבר אליו ובהיבט הזה הוא בהחלט מהווה יתרון.