הנפשות הפועלות:
הקונים, המוכרים וסוכן/ת הנדל"ן
הקונים: מה משותף לקונים הבאים לראות בית המוצע למכירה?
- זמן (מועט)– אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני – ההתרשמות מהבית נקבעת ב – 10 השניות הראשונות.
- הצדקת המחיר – הקונים מחפשים בית גדול במחיר מצוין ומחפשים דרכים להצדיק מדוע דווקא הבית שבחרו הוא המותאם להם.
- פחד מליקויים – לקוחות מפחדים מכניסה לתהליך שיפוץ יקר.
- חריגה מתקציב ומלו"ז – כניסה מידית מול שיפוץ + חריגה מתקציב בעידן של דירות יקרות מדי.
- דמיון – או חוסר בדמיון – אי יכולת לדמיין את הבית עבורם.
המוכרים: מה הן הטעויות המשותפות למוכרי דירות?
- זמן – פספוס הרושם הראשוני – שביל כניסה מלוכלך, מבואת כניסה מבולגנת, ריח רע, עומס חפצים. אם הקונים נתקלו במשהו לקוי כבר בכניסה כל שאר הסיור יהיה לאסוף סיבות מדוע לא לקנות את הבית.
- הצדקת המחיר – בית מטופח. אם הקונים יאהבו את המראה הכללי של הבית, הם יתעלמו מדברים שליליים מזעריים שנתקלו בהם.
- ליקויים – רטיבויות, עובשים, הזנחה.
- לו"ז וחריגה תקציבית = הזנחה = שיפוץ ארוך ויקר
- דמיון – מראה טוב של בית –הדגשת בעיות תכנוניות ע"י המוכר – לעיתים הקונים ינסו לדמיין ולארגן את הרהיטים שלהם בבית, כך שאם הסידור לא תקין הקונים יניחו שיש בעיה תכנונית בבית.
אחוז ניכר ממוכרי הבתים אינם מזהים את הפוטנציאל הגלום בביתם, זאת מחמת ההרגל.
עומס: . עומס של חפצים ורהיטים בדירה נותן תחושה של צפיפות וחוסר פתרונות אחסון.
- העומס מפריע לראות את גודל הדירה האמיתי.
- הרהיטים תופסים שטח רצפה יקר, וכשקונה מתרשם שהדירה קטנה ממה שאמורה להיות.
- בגלל הטעות האופטית שגורם עומס הרהיטים, הוא אף פעם לא יאמין שגודל הדירה האמיתי הוא כפי שפורסם.
- עומס גם יוצר בית מאד אישי, שמפריע לקונים להרגיש שהם יכולים לדמיין את עצמם גרים בבית.
כמה שיותר שטח רצפה
נסו רגע להיזכר בפרסומות לדירות חדשות, או בקטלוגים למטבחים ורהיטים, הם תמיד נמצאים בסביבה מאד "סטרילית" מבחינה עיצובית.
צריך גם להיזהר מסטרילי מדי ומנוכר.
חושך וריח רע:
כשהדירה חשוכה היא מדכאת, לא מזמינה ולא חמימה. דירה חשוכה גם יוצרת אפקט אופטי של הקטנת החלל, כדאי שכל החלונות יהיו פתוחים, שהווילונות יהיו קלילים ומכניסי אור, לשים מבשמים, כדאי להחליף את הנורות בבית לגופי תאורה חזקים.
אור ותאורה מגדילים אופטית את חלל הבית
לכלוך וליקויים:
סדר וניקיון מרגיעים, משרים אוירה נעימה, משדרים שהדירה מטופחת, שמורה ומתוחזקת כראוי.
דירה שיש בה ליקויים קטנים, כמו כתמים שחורים בין אריחי האמבטיה, או סדקים קטנים על הקירות, משדרת תחושה של דירה לא מתוחזקת, וקונים בד"כ נרתעים, כי מיד עולה בדעתם המחשבה על ליקויים גדולים יותר שלא נראים לעין.
מה על סוכן/ת הנדל"ן לעשות?
- לצלם תמונות מקצועיות
- לקחת מעצבת… ודחוף
וברמה הפרקטית המיידית:
להחליף גופי תאורה, לפנות ריהוט ועומס מהדירה על מנת לחשוף שטח רצפה, לפנות חלונות ומעברים חסומים, לדרוש ניקיון וסדר, לתקן ליקויים קטנים כמו סדקים ועובש וליצור קשר קבוע עם הנדימן מקומי שייקח יומית עבור תיקון ליקויים קטנים שיעשו שינוי גדול.
להחזיק מלאי של כיסויי מיטה לבנים, כריות נוי ואפילו פרחי פלסטיק עבור צילום הדירה הראשוני.
חללים לתשומת לב:
סלון
ריהוט זקן ייתן תחושה לא נקיה ומרופטת עדיף ללא ריהוט מאשר ריהוט דוחה.
לשים כריות נוי, להוריד תמונות בוטות או תמונות עירום, להוסיף חפצי נוי, לגלגל כבילה מאחורי המסך.
פינת אוכל
שולחן אוכל איננו שולחן עבודה – לסדר אותו עם מפה ופרחים.
שולחן ענק ידגיש שהפינה קטנה- אם ניתן לאחסן או להחליף מה טוב.
חדרי שינה
כיסוי מיטה על מצעים ישנים.
מנורות לילה רומנטיות.
לרוקן רהיטים, לצבוע אותם לצבעים בהירים.
וילונות חצי שקופים.
להרחיק פרטים מזהים ואישיים, חפצי ערך, תמונות של הילדים, תמונות עירום.
מטבח
החלפת חזיתות אם ניתן, החלפת ידיות.
הכנסת מכשירי חשמל.
עציצים, פירות בקערה, מגש יפה.
סדר וניקיון.
וילון על חלון ישן.
להוריד את כל המגנטים מהמקרר!
דירות ריקות
בדירות ריקות נוצר הד והן נראות עצובות ולא מזמינות אז כדאי:
לרהט, לשים גופי תאורה, אקססוריז שייתנו תחושה של בית.
כלים יפים וצבעוניים.
חדרי רחצה
דברים פשוטים: וילון חדש, להסתיר חפצים אישיים, מושב אסלה, מתלי מגבות.
להסתיר מברשות שיניים, מגבונים והיגיינה נשית, תרופות, סכין גילוח.
לנקות משטחים ודפנות זכוכית, לסגור מושבי אסלות.
לתת תחושה של ספא: ספוגים, סבונים יפים, נרות, סלסלות, בשמים, מגבות חדשות, ריח טוב
להחליף גופי תאורה פלואורסנטיים.
לאוורר שלא יהיה ריח טחוב לחסל עובש, רטיבות, ריח רע.
חדרי ילדים
לסדר, לסדר, לסדר, לזרוק לזרוק לזרוק!
לאוורר…
לצבוע בצבעים עליזים, בוהקים, שמחים.
מרפסות וגינות
להזמין גנן לנקות, לגזום ולחדש צמחיה, להשקות, לפנות זבל וחפצים, לזרוק בתי קברות של עציצים…
דירת 3 חדרים באם המושבות שעברה הלבשה ללא שינויים בתשתיות
עיצוב ותכנון פנים ותאורה: שרי בר-נע גבעון מעצבת פנים ויועצת תאורה צילום: יואל אליווה
הכותבת: שרי בר-נע גבעון, מעצבת פנים ויועצת תאורה במתמחה בדירות קבלן, שדרוג נכסים לקנייה ולהשקעה שיפוצים ובניה חדשה ותכנון משרדים
ליצירת קשר – 052-8712755