המטבח הוא הכוכב החדש
סקר חדש שערכה חברת מטבחי זיו קובע כי- תקופת הקורונה הובילה לעליה בחשיבות המטבח בבית
כשני שליש מהקהל חושב שהקורונה הובילה לעליה בחשיבות המטבח בבית- תפיסה זו נמצאה גבוהה יותר בקרב נשים, לעומת גברים.
בבחינת הפרמטרים החשובים ביותר בעת קניית מטבח היום, לאחר משבר הקורונה, עולה כי ארבעת הפרמטרים החשובים ביותר הם: יותר מקומות אחסון, יותר משטחי עבודה, המחיר ומזווה גדול.
סקר חדש שנערך בחודש יוני 2021 ע"י קבוצת גאוקרטוגרפיה עבור מטבחי זיו מוצא נתונים מעניינים אודות השפעת הקורונה על התפיסה והשימושים במטבח הישראלי.
גיא נתן סמנכ"ל מטבחי זיו מסביר " בסקר האחרון של מטבחי זיו נמצא כי 55% מהישראלים בוחרים באיכות כגורם החשוב ביותר בבחירת חברת מטבחים. ניתן לומר כי הקורונה הביאה את הצרכן הישראלי להבנה כי איכות המותג, החוזק שלו, היציבות והביטחון שהוא נותן לצרכן הם החשובים והעיקריים בבואו של הצרכן לבחור חברת מטבחים."
עוד מסביר נתן: "הקורונה הביאה לשינויים רבים בתחום, המטבח הוא כבר אינו חלק זניח בבית, אלא מקום לאירוח ומקום שהישראלים רוצים להשקיע בו, אנו רואים עליה של 25% אחוזים במחיר המטבח הממוצע, הלקוח בוחר לעשות מטבח יותר גדול, לעיתים "על חשבון" חדרים אחרים בבית, הדרישה מהשטח לחומרים יותר יוקרתיים ומפותחים טכנולוגית כמו ננו פורמייקה ובנוסף, ניתן לראות עליה גדולה מאוד בדרישה לאי במטבח כאלמנט עיצובי.
אם החשיבה לגבי מטבחים הייתה פעם פרקטי או עיצובי, היום הלקוח הישראלי דורש שהמטבח שלו ימלא את שתי הפונקציות- מטבח מעוצב שהוא גם פרקטי לבישול ולאירוח".
עוד עולה מהסקר כי כי ארבעת הפרמטרים החשובים ביותר הם: יותר מקומות אחסון, יותר משטחי עבודה, המחיר ומזווה גדול. כ-54% מהנשים שהשתתפו בסקר הצביעו על הפרמטר "יותר מקומות אחסון" כחשוב ביותר, "יותר משטחי עבודה" ביקשו 46%מהנסקרים, % 43 אחוזים שמו דגש על המחיר. בנוסף, נשים יותר מגברים שמו דגש על פרמטר "מזווה גדול" והפרמטר "נוחות העבודה" עלה עם גילם של הנסקרים.