באר יעקב היא לא עוד שטח בנייה… אלא שייכות היסטורית וציונית בכל היבט
תכירו את הילה סויסה מנכ"לית קניון באר יעקב (בבעלות קבוצת יצחקי), בראיון איתה היא משתפת את האתגר בלנהל את הקניון היחיד בישוב, למה היא לא יושבת על זרי הדפנה, איך באר יעקב עברה מהפכה בשנים האחרונות ומה התכנונים שהולכים להיות בקניון עבור העסקים וכמובן לתושבים.
ראיון ושופינג… תמיד הולך ביחד…
מאת: קרן שרה – חיות
מנכ"לית קניון באר יעקב ב- 3 שנים האחרונות אשר בבעלות קבוצת יצחקי ובעלת וותק של 20 שנה ב"עולם הקניונים" ניסיון עשיר בניהול מרכזי קניות.
"בשבילי לנהל קניון זה חלק מהDNA שלי. זה מה שאני יודעת, אוהבת ובוחרת לעשות למעלה מעשור".
לתמרן בין רצונות השוכרים לרצונות היזם להיות קשובה ולהמליץ על דרכי פעולה שיובילו להצלחה.
לייצר חיבורים ושיתופי פעולה עם השוכרים, המבקרים, גורמי רשות לפעול ללא לאות במטרה שהעסקים בקניון יצליחו וירוויחו כיון שהצלחתם היא הצלחתנו win win
כשאני מטיילת בקניונים אחרים בארץ ובחו"ל אני אוהבת להסתכל על אריחים ותקרות, על החניונים, אזורי הישיבה, על כמות הלקוחות והשקיות , ולא מתמקדת רק בחלונות הראווה😊.
להיות מנהלת הקניון היחיד של באר יעקב זה כבר לא סתם לנהל קניון.. איך באה לידי ביטוי הפעילות שלך?
לנהל קניון זה להכיר את הקהל בישוב לעומק ואת הצרכים להם הוא זקוק ולדאוג שהם יהיו כאן. זה להביא לידי כך שהקניון יהיה בתפוסה מלאה וכמובן לשים דגש שללקוח תהיה חווית קנייה נעימה בקניון כל הזמן. אני בקשר שוטף ומפרה עם גורמי הרשות: המועצה, המתנ"ס והמשטרה וכל הזמן מטפחת את הקשר עם הפנים לקהילה, בייחוד בתקופה רגישה כ"כ מבחינה עסקית וחברתית ,זה נר לרגליי לחזק את הערבות ההדדית ובימים אלה אנו שוקדים על רעיון לשלב בקניון "פופ-אפים" לעסקים קטנים בקהילה שאינם שוכרים שלנו ולתת להם במה וחשיפה מקסימלית ולקדם אותם אצלינו בקניון.
הקניון שופע במותגים איך הייתה ההיענות להביא את כל המותגים לקניון אחד? בתקופת הקורונה אפשר לומר שהרווחתם מאחר והקניון גם בנוי בצורה פתוחה ומשמש כמקום חיוני.
בשנים האחרונות באר יעקב עברה מהפכה של ממש. מיישוב קטן וישנוני הפכה באר יעקב לפנינת נדל"ן תודות למיקומה הגיאוגרפי במרכז הארץ והנגישות המקסימלית לכבישי מפתח-כביש 6, כביש 4 וכביש 431 שנפתח בשנים האחרונות ושלוחותיו שנפתחות בימים אלה, לצד תחנת רכבת בתוך הישוב הפכה את באר יעקב ליעד אטרקטיבי ביותר עבור משקיעים ויזמים. המחירים הנגישים הביאו לנהירה של אוכלוסייה חדשה ובעיקר זוגות צעירים מאזור המרכז ומערים סמוכות לבנות את ביתם בישוב וזה כמובן תרם להבאת מותגים לקניון היחידי בישוב צומח.
היזמים, קבוצת יצחקי , הפועלת מאז קום המדינה ורואה בבאר יעקב את יסודות פועלה , באר יעקב הינה עבורם לא עוד מקום בו אנו בונים, אלא שייכות היסטורית, משפחתית רגשית וציונית בכל היבט.
בימים אלה אנו פועלים לקירוי הקניון על מנת להשלים את חווית הביקור ללקוחותינו להם אנו קשובים.
בכל זאת איך תאפייני את הקהל של תושבי באר יעקב? כולם למעשה מגיעים קהל שבוי.
קהל מגוון בהחלט. יש נהירה של אוכלוסייה צעירה לבאר יעקב ועתודות הבניה בישוב בשיאן. הקהל מאופיין ברובו ממשפחות צעירות עם ילדים קטנים ובני נוער שמאכלסים את מרבית השכונות החדשות. כ-40% מהתושבים הינם בגילאי 20-45 וכל זאת לצד אוכלוסייה וותיקה ומבוססת. למעלה מרבע האוכלוסייה בישוב הינה מסורתית והקניון סגור בשבת .לקניון מגיעים גם מראשל"צ מזרח, נס ציונה וכן רמלה הנמצאות במרחק 5 דק נסיעה.
מניחה שפעילות הקניון לפני הקורונה הייתה דינאמית יותר…
לפני הקורונה היו אירועים רבים בקניון לכל הקהלים. מופעים לילדים לצד אירועי יוטיוברים מובילים לבני נוער, פסטיבל "בייביס", לאימהות וקטנטנים, אירועים לבלוגריות ועוד.. אני מניחה שכאשר ההנחיות ישתנו נחזיר זאת. בימים בהם הכול בכפוף להנחיות משרד הבריאות, אנו עסוקים בעיקר בבניית תכנים מתאימים "ברוח התקופה", בקידום העסקים שבקניון ובלייצר לקהל הלקוחות תנאים אטרקטיביים לביצוע קניות בקניון .
מה לגבי הפן המסחרי, איך הקניון בנוי?
הקניון בנוי בשטח של כ- 10,000 מר בנויים הכוללים כ-3 קומות מסחר, כאשר 2 הקומות הראשונות הינן קומות קרקע ועוד קומת מסחר עליונה. בנוסף ,קיימים 2 קומות משרדים בנות כ- 2,000 מ"ר כל אחת.
בקניון תמהיל נרחב של עסקים שירותים ופנאי.
הייחודיות של הקניון הינו מתן מענה שלם הן בתחומי המסחר וההסעדה, פארם וצריכה השוטפת והן בפעילות הפנאי כגון: סטודיו למחול , סטודיו לשיעורי פילאטיס , סטודיו לכושר וזאת לצד שירותים לאזרחים , ברמת שירותי רפואה של קופות החולים , דואר , בנקים וכל מה שתושבי האזור זקוקים לו בקניון .
לראש המועצה יש המון תוכניות להעצים ולשדרג כמה שיותר, במיוחד בכל מה שקשור לפנאי ובילוי.
יש גם לכם תכניות לשדרג את הקניון?
אנו מבססים את מעמד הקניון בקרב הקהילה כך שישמש מוקד חברתי לבילוי בשעות הפנאי וכך יום יום שעה שעה, אנו עסוקים בלהעצים את חווית הלקוחות. לאחר קירוי הקניון , בכוונתנו לבצע עוד מספר שינויים לשדרוג הקניון והנאת הביקור בו כגון: הוספת חללי ישיבה, שדרוג התאורה , פינות צילום , צמחיה מיוחדת ופירוטכניקה .
האם התפקיד מאתגר אותך? איך את מתמודדת ויוצרת לעצמך עניין בעבודה ומשיגה יעדים חדשים?
בהחלט, יש אתגרים לאורך הדרך, כשהגעתי היו כ-2500 מ"ר ריקים בקניון והמטרה הייתה לאכלס אותם תוך שימת דגש לגבי הצרכים והתמהיל המדויק שחסר: סטודיו למחול, סטודיו לכושר, ג'ימבורי, דואר, מרפאת שיניים , חנות פרחים וחנות לעיצוב הבית. אני קשובה לצרכי השוכרים והתושבים והקניון כל הזמן מתאכלס בעסקים שעונים על צרכי התושבים.
בכל תקופת משבר, יש הזדמנויות ואני מקדישה את התקופה הנוכחית למינוף העסקים ולהידוק הקשר עם השוכרים. גם בתקופה הנוכחית הקניון מתאכלס בשוכרים חדשים וזה משמח .
היום הקניון נמצא באכלוס של למעלה מ95% תפוסה ויש כבר שוכרים פוטנציאלים ורשימת המתנה😊