מדויקת
היא בעלת חברה לשיווק פרויקטים למגורים.
עוסקת בשיווק ומכירות כבר מעל ל- 15 שנה, היא מומחית בהתנהגות צרכנית, אסטרטגיות שיווק וידועה כמחסלת פרויקטים מבחינה מכירתית.
יש לה תשוקה גדולה לתחום והיא מצליחה להגשים את החלומות הכי גדולים ללקוחות ובטח לקבלנים.
דיוק בשבילה זו מילת המפתח וחלק בלתי נפרד מהצגת הפרויקט, קהל היעד ועד לתוצר הסופי.
תכירו את קארן מן, ראיון פורץ גבולות
- למה שיווק פרויקטים? איך הכל התחיל?
הרצון שלי להיכנס לעולם הנדל"ן התחיל ממעורבות אישית בעסקאות נדל"ן בקרב משפחתי, וחברים קרובים. משם נוצרה תשוקה גדולה לעסוק בתחום שמחבר בין אנשים לחלומות שלהם.
תחום שיווק הפרויקטים מבחינתי הוא תהליך יצירה ובריאה. זו הגשמת חזון לקבלן מצד אחד ומצד השני הגשמת חלום לרוכש.
מעבר לכך, עצם זה שאנשים סומכים עליך ומאמינים בך זאת תחושת סיפוק גדולה.
- הצלחת למתג את עצמך בזמן קצר כמישהי מבריקה ואף יוצאת מהקופסה בשיווק פרויקטים, מה את עושה שונה?
הכל זה אנשים והכל זה אסטרטגיה.
במהלך שנותיי בבניית אסטרטגיות שיווק עבור קהלי יעד שונים, הבנתי שלמעשה אנשים ואסטרטגיה שזורים זה בזה יחדיו, ההיבט האסטרטגי פועל על היכולת לחזות את פעולתם של האנשים לטובתם האישית.
דיוק זו מילת המפתח, הדיוק מהווה חלק בלתי נפרד בכל מה שנוגעת בו, אופן הצגת הפרוייקט, דיוק קהל היעד, זיקוק הפעולות, תשומת לב ובקרה צמודה.
אני מזהה דפוסים ורגעי וואקום ויודעת כיצד לפעול כדי להניע תהליכים שמשרתים את טובת שני הצדדים.
- בכל זאת… אני רוצה להתעקש איתך, אנחנו נמצאים בדור שמאוד קשה להמציא את עצמנו מחדש כל יום… בטח בתחום הזה, מה כבר אפשר לשנות/ לגרות אצל הרוכש הפוטנציאלי?
הסוד טמון בכוחה של אמפתיה לאנשים והיכולת להבין ולהכיר את נקודת מבטם ואת רצונם. תודעת שירות שבה הלקוחות מרגישים וחווים שירות מעבר למילים. אנחנו מצליחים להביא את כל השיקולים הרציונאליים יחד עם נטיית הלב וכך נרקמות להן העסקאות. אנו רואים עלייה ברמה של שביעות רצון של הלקוחות ועלייה במספר הלקוחות שמביאים "חבר".
נוכחות ניהולית שירותית היא האנרגיה המשפיעה על שירות הלכה למעשה.
בסופו של יום כולנו רוצים להרגיש בטוחים, גם קבלן שמפקיד בידיי פרויקט לשיווק בשווי עשרות מיליוני שקלים, ומצד שני הרוכש שעושה את העסקה היקרה ביותר בחייו.
- כל פרויקט מבחינתך תופס? או שהיו לך מקרים שזה לא היה רלוונטי מבחינתך?
אני בוחנת כל פרוייקט לגופו, ההתייחסות שלי לכל פרוייקט שנכנס תחת ידיי מקבל את מלוא תשומת הלב, אני צריכה להתחבר לפרויקט ולהאמין בו, אני פועלת ע"פ סטנדרטים שהצבתי לעצמי בפעילות העסקית. אני מאמינה שכמו בחיים גם בעסקים הדברים צריכים להתאים אחד לשני ע"פ עקרונות ואמות מידה שמנהלים אותך.
- מעבר להיותך ידועה כיצירתית, תכלס… את מוכרת מהר, ספרי לנו על אחד הפרויקטים המוצלחים שלך.
אני בעיצומו של שיווק פרויקט מאוד מוצלח בראשון לציון. פרוייקט "בית הנשיא" של שני בנייני בוטיק בשכונה מבוקשת עם 37 דירות מיוחדות, מתוכם 8 דירות גן ו3 פנטהאוזים, תהליך השיווק הוא יצירתי וממוקד וכיום אנו נהנים מהצלחה נהדרת.
- בועת הנדל"ן ישראל… איך זה בא לידי ביטוי אצל הרוכשים? יש להם רתיעה, חוסר ידע? איפה את רואה יותר את החולשות שלהם?
שוק הנדל"ן יודע בשנים האחרונות תמורות משמעותיות, גם עליית הריבית על המשכנתאות, דבר שמניא זוגות רבים מלרכוש דירות בעזרת מימון מהבנקים.
בנוסף, היו הרבה תקוות שלא נחלו הצלחה אלא בדיוק ההפך… כמו תוכנית מחיר למשתכן ,עליית מחירי הדיור במקום ציפיה לירידה, ותוסיפי לכל זה את סיפורי היזמים למיניהם שרימו לקוחות , מותיר אותם עם חששות גדולות ואי וודאות גדולה לעתיד שלהם.
הדבר הכי חשוב להם הוא ביטחון ועובדות אמיתיות על יציבות פיננסית של הקבלן,ערבויות בנקאיות וכמה שיותר לאסוף מידע שיבטיח להם ביטחון ברכישה.
- יש המון קבלנים קטנים ובינונים בישראל שנושא השיווק שלהם לא בדיוק הצד החזק, מה היית ממליצה?
אני מאמינה שכל אדם צריך לעסוק במה שהוא טוב בו ובכישרון שניחן בו.
לכל תפקיד ומקצוע קיימות יכולות וכישורים ספציפיים. אותם קבלנים או יזמים יכולים בהחלט לחסוך לעצמם הרבה התעסקות סביב השיווק והמכירות שהן 2 מחלקות משמעותיות מאוד בכל עסק ולשכור את שירותיה של חברה עצמאית שלוקחת פיקוד על כל עניין השיווק הפרסום ומכירת הדירות.
- לאיזו קולגה היית רוצה לתת פידבק בתחום הנדל"ן?
ניר שמול, אינני מכירה אותו באופן אישי, אך הוא פנה אליי בעקבות פעילות למען הקהילה שאני מבצעת כדרך חיים.
מצאתי בו קווים דומים לעשייה שלי, גם הוא בעל חברה לשיווק פרויקטים מצליחה במיוחד
ויחד עם זאת, הקים עמותה עם פעילות ענפה שעוזרת ונרתמת לקהילה ענקית בכל אשר היא, ההירתמות שלו לסייע בכל דרך, ראויה להערצה.
ללא ספק איש עסקים מבריק יחד עם לב גדול ומלא חסדים. מקסים בעיניי.